onsdag 22 juli 2009

Nu är sommaren snart slut.

Det är inte klokt va tidigt gässen kom tillbaks den här gången. Klockan 16:00 när jag var ute så både hörde och såg jag dem igen och det bådar ju om slut på sommaren, hösten kommer inom kort efterföljande av vinter, snö och kyla, blåa och kalla fingrar. Tack och lov att december månad bjuder på julkonserter med PETER och nu har jag ytterligare fått det befästat med mej själv att det är nu jag ska leva livet och inte sitta hemma och vänta på att någon gör det åt mej, passa på medan jag kan så att jag inte ligger en dag och är bitter över att jag inte gjorde saker medan jag kunde. Nu knäpper jag upp alla de där små jäkla knapparna på offerkoftan med stadig hand. Idag fick jag ett samtal om att en kär gammal vän och arbetskamrat gått bort och beskedet kom som en fullständig chock, att hon var sjuk visste jag ju sedan länge, men att det skulle sluta så här hade jag nog aldrig trott. Så det gäller att ta reda på varje dag, CARPE DIEM detta uttjatade begrepp, men ack så sant.
I kväll har det varit en strålande vacker kväll och nu är klockan 22:30 det är 15+ och knappt skymningsljus, gatulyktorna är inte tända ännu, därför har jag ingen bild att lägga in på bloggen för jag och Sofia satt ute på altanen i solen länge och njöt och pratade om livet och kameran kom inte ens fram, men man kan ju översätta gårdagens bild med sol och torrt altangolv.
ALLA DESSA ÅR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar