fredag 23 mars 2012

25-ÅRS JUBILEUM


The Bold and Beautiful firar 25 år idag, den 23/3-87 sändes det första avsnittet och jag tror att det har sänds över 6200 avsnitt sedan dess.
Glamour som serien heter här i Sverige!
Jag är en av de som såg det absolut första avsnittet den kvällen, minns det som igår, eller rättare sagt, jag minns var och hur det såg ut i mitt liv just då.
Jag satt uppe i tv-rummet i min fåtölj med fötterna upplagda på bordet, för Erik låg och sov i min famn. Barnprogrammet hade just slutat och han brukade ofta vilja se det uppkrypen i min famn och somna strax innan slutet.
Istället för att försiktigt kliva upp utan att väcka Erik för att bära honom till sängen, så blev jag kvar och bytter kanal lite på måfå. Det var då jag fastnade framför den här härliga skaran.
Erik blev två år och nio månader dagen efter!
Många av dessa har varit med ända från begynnelsen, några har kommit och några har gått och kanske återvänt för ett tag igen.
Som att läsa en bok som bara fortsätter och fortsätter...................
Som ett möte med gamla vänner varje kväll.
Och på måndagkväll kommer de tillbaka i rutan igen.
Men märkt väl, Jag överlever om jag missar avsnitt, så beroende är jag inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar