måndag 26 mars 2012

FRUSNA OCH TRÖTTA TANTEN


Startade dagen med en lååånnngg och het dusch, för jag började frysa så in i helskotta direkt efter jag hade fikat klart. Dessvärre brukar det inte hjälpa ersom jag tydligen knappt har någon underhusdfett, som vanligtvis kan vara ett skydd mot kyla och det lilla, lilla fett på ovansidan av huden, så har jag inget som värmer när jag precis duschat.
Stod och tittade ut genom ett fönster, funderade på hur jag skulle orka ta mig ut på en promenad för att få upp värmen.
Plötsligt ser jag områdesansvarige Johan, som gick och plockade upp en massa skräp på lekparken.
Nu jäklar, tänkte jag!
Jag skyndade ut på balkongen och ropade honom till mig! Tur att jag har haft med honom att göra tidigare och tyckt att han verkade trevlig och lyhörd.
Jag berättade om allt skräp utefter cykelbanan och återvinningsstationen, frågade om vem det var som hade ansvaret för det. Han skulle genast kolla upp det och höra av sig till mig. Johan tyckte som jag, att det ser förskräckligt ut och tyckte att det måste åtgärdas.
En halvtimma senare ringde han på här hos mig och berättade att han hade fått tag på någon på kommunen och att det tydligen var en suddig gräns om vems ansvar just i det området var.
Nu fick jag lite mer energi eftersom jag fått lite medhåll och hopp om att skiten försvinner inom kort.
Läste en artikel i DN i morse som handlade just om nerskräpning runt återvinningsstationer i Stockholm.
Hur ser det ut på din återvinningsstation?
Meila in till
stockholmstipset@dn.se
Tel. 08-7381000
SMS och MMS: 72444 inled texten med stockholmstipset.
Twitter:#stockholmstipset
Facebookgrupp: stockholmstipset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar