lördag 3 mars 2012

INFLYTTNINGSFEST PÅ BACKLURA


Lugnet före stormen!
Jag ligger i soffan och slöser på skidor, är egentligen inte alls intresserad med antagligen så är det sport på de andra kanalerna också. Orkar inte kolla efter föresten!
Vaknade tidigt i morse, alltför tidigt egentligen, med det gick inte längre än till sju ungefär, fast jag sovit knappt sex timmar.
Förberedelsen och matlagningen inför kvällen har snurrat runt i huvudet på mig mest hela tiden. Hur lägger jag upp det hela, hur lång tid behöver jag ha på mig? I recepter stod det att det skulle ta ungefär 1 timma! Jo tjenare, lägg till 2, så är vi lite närmare verkligheten. Möjligtvis om man är två stycken som hjälps åt att skala, hacka och steka, då kanske. Därefter diska upp alla tillredningskärl efter arbetets avslutning.
Jag började klockan 08:00 och var klar med det mesta 11:30, då en välförtjänt dusch väntade mig.
Till förrätt bjuds på Skagensallad med avokado. GI-recept
Därefter varmrätt som är Burgundisk oxfilé m rotfruktspytt.
Efterrätten lägger jag mig platt och tar fram en kladdkaka ur frysen, vispgrädde och jordgubbar.
Lite gott att dricka till bjuds naturligtvis också på till dem som vill, annars finnes det LOKA naturell och tranbärsdryck! hi hi hi hi
Nu vilar jag min gamla trötta kropp i väntan på att gästerna ska komma
Fast som Jan Eliasson sa HÄROMDAN!
Ålder är snarare ett sinnsetillstånd än ett kronologiskt fenomen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar