onsdag 7 mars 2012

TRÖTT?


Lika bra att sätta ett frågetecken efter, trött?.
För inte kan det väl hänga efter från lördagen, det vore väl för eländigt!
Visserligen är jag gammal och inte van att festa loss in till midnatt med någon promille i kroppen. Men va fasiken, så mycket blev det väl ändå inte.
Nä, det måste vara något annat på G.
Svåger Ove var förbi här igår en stund, han gick vid lunch och då somnade jag i soffan.
Ja, sedan sov jag mest hela dagen, somnade tidigt på kvällen, vaknade utvilad i morse vid 07:30.
Tog min frukostfika i sällskap med DN och tv4 nyhetsmorgon.
Eftersom det inte blev någon promenad igår, så hade jag ju ställ mig in på en idag.
Jag fikade klart, bäddade, klädde på mig, ja det gick fort!
Hamnade i tv-soffan framför "Efter tio" som sedan avlöstes av "Hem till gården".
När det var slut kände jag mig jättetrött och kanske hungrig (frågetecken), hade ju varit vaken rätt länge vid det laget.
Så jag lagade till en lunch som jag tyckte att jag borde få energi och kraft av inför min promenad, men det gav motsatt effekt.
Jag blev ännu mer trött och somnade i soffan igen under en filt.
Vaknade till lite nu och då, tog en kaffe, men somnade om igen.
Den som legat på uppvaket någon gång, känner igen känslan, "jag vill inte vakna, gå härifrån, väck mig inte"!
Va läskigt det var när jag vaknade till slut ordentligt och det var nästan mörkt omkring mig och klockan var runt halvsex på kvällen!
Nya tag i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar