lördag 10 mars 2012

VÅRTRÖTTHET


För visst finns det något som kallas vårtrötthet?
Bara för att det har ljusnat och våren är här är det väl ingen garanti att man vaknar upp ur vintedvalan och tycker att livet leker.
Att röra på sig kan ge ett ordentligt lyft och fungera som medicin mot trötthet. Motion i det fria tex långpromenader som jag ständigt utövar, är sedan länge bevisat nyttigt för både kropp och själ. Men hur mycket jag än promenerar, så saknar jag ändå "något", och nu är det dags att försöka ta tag i det igen! Yoga! Just det, yoga!
Provade yogaklasser uppe i Umeå under en termin på IKSU, men släppte det av förklarliga skäl i samband med min flytt m m. Tyvärr kom jag liksom av mig, men känner nu att jag är mogen att ta upp det igen.
Nu är frågan till mig själv, hur, ska jag se om jag hittar någon video, så att jag kan försöka själv här hemma? Jag har ju provat, så jag kan ju lite, är ju liksom inte helt på läktaren, så att säga. Eller behöver jag någon som står där med piskan och peppar?
Jag har ju skaplig kondition, men är smidig som en vedtrav!
Att göra yoga sägs väcka, stärka och förena livskraften i kroppen, sinnet och själen!
Vem behöver inte det?
Men Bikramyoga är väl att ta i, 90 minuter i ett hett rum, som ovanstående bild illustrerar!
Men klarar jag det utan coach?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar