måndag 12 mars 2012

KNAPPELSKÄR


Där satt jag i soffan igen, "Efter tio" med Malou hade sändts en halvtimma!
Då ringer min mobil och Mias ansikte visades på skärmen.
Hennes glada stämma väckte liv i mig och vi bestämde att följas ut till Knappelskär med kaffetermos och mackor.

En timma senare kom hon och hämtade mig med bilen och sedan åkte vi till Lövhagen där vi parkerade. Med varsin ryggsäck vandrade vi en lång och skön promenad i sakta mak och under mycket prat ut till skäret som är Nynäshamns sydligaste udde.

Gud va vackert det är där ute, det tar nästan andan av mig, vill liksom försöka bevara det på näthinna, men som tur är, så har jag ju som alltid min kära lilla skruttkamera med. Tänk jag älskar verkligen att ta bilder, varesig det är med en kamera eller röntgenapparat.
I allafall, så satte vi oss och öppnade upp kaffetermosarna och käkade våra mackor. Aldrig smakar väl kaffe så gott som just ute i det fria och med vacker utsikt.
Tack Mia för att du fick ut mig idag, alternativet hade varit en sväng runt Nynäs, till ICA och sedan balkongen någon timma på eftermiddagen och det är alltid trevligt med gott sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar