torsdag 15 mars 2012

PÅ OKÄND MARK

Dagens promenad ledde mig till helt okända marker. Nog för att jag har under snart två års tid utforskat Nynäshamns alla gator, bryggor och slingerkrokar, men idag avvek jag från asfalt och promenadstråk. Jag hade tittat ner mot den där stora gräsåkern/igenväxta våtmarken massor av gånger när jag vandrat runt skogsslingan ovanför Nickstabadet och upptäckt att det fanns lite upptrampat, kanske en mänsklig stig, eller?!? Men nu kunde jag inte motstå lockelsen att utforska även detta område.
Sagt och gjort!
Ganska omgående insåg jag att det var viltsvinsmark jag traskade på. Riktigt olägligt och svårgått men samtidigt spännande. Jag har ju hört att det finns vildsvin i de här trakterna, men det avskräckte inte mig alls. Men för säkerhets skull förde jag lite oväsen där jag gick, för dom lär ju vara farliga och oväntat stora dessutom.
Jag kunde tydligt se färskt uppbökad mark, och täta buskage med inkrypshål, där det alldeles säkert kunde finna en eller annan snygging gömd.
Men nej, jag fick inte se något vildsvin den här gången!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar