söndag 25 mars 2012

VÅFFELDAGEN


Eller varför inte
Marie bebådelsedag som även kallas för våffeldagen tack vare en ordförvrängning. Dagen kallas ju vårfrudagen och har förvanskats
till just våffeldagen.
Tänk, de där gyllenbruna hjärtformade läckerheterna, som dessutom doftar så gudomligt gott! Jag tål dem inte!
Jag har till och med ett gammalt orange våffeljärn från mitten av sjuttiotal, ja allt var ju orange då, även husgeråd och vi ville ju vara modärna, Stig och jag.
Ganska kul föresten, orange är helt rätt nu igen, förtio år senare!
I allafall, så blev jag bjuden till Pia och Ove på våfflor idag!
Klart jag gick dit, åtminstone för att få känna doften och naturligtvis kunde jag inte motstå att äta åtminstone en våffla.
Jäsiken va gott!
Det går nog bra, det blev ju bara en!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar