lördag 17 mars 2012

YIN OCH YANG


När jag nu har kommit så här långt med mitt nya liv och äntligen känner att det är här jag skall bo och leva tills vår herre kallar hem även mig, så är det viktigt att jag få positiv energi och att yin och yang finns med och skapar harmoni här hemma.
Med några undantag!
Men!
Nu har jag läst på lite om feng shui och blir lite sugen på att åtminstone i någon mån anamma det.
Som tex, vilket jag redan har gjort, slängt det jag förknippar med dåliga minnen och undvika att spara något i onödan.
Ett städat hem ger ett lugnare sinne.
Att försöka skapa rätt flöde i hemmet med de fem elementen, trä, jord, metall, eld och vatten.

Ljust kompletterar mörkt, manligt balanserar kvinnligt och starkt kombineras med svagt.
Yin representerar det mörka och avkopplande medan yang står för ljusstyrka och aktivitet.
Yin kan inte leva utan yang och tvärtom.
Livet är både de ljusa och mörka stunderna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar