onsdag 28 mars 2012

FÖRSTA VÅRREGNET


Ruskigt kan man tycka, men jag tycker att det lät så skönt på fönsterbläcket, lite som när jag brukade ligga ute i kuvösen/ inglasningen och sova middag i mitt andra kapitel av livet, det som utspelade sig uppe i Umeå under förtio år.
Men nu är det kapitel tre och ljudet kommer från fönsterbälcket i min tvåa på Backlura, som sagt var!
Av erfarenhet vet jag att det alltig blir en explotion i naturen av första regnet och lite sol och värme.
Uppe i Umeå är det en bra bit kvar, det såg jag nyss på weeekameran. Vilken förnurlig uppfinning det är det här med internet föresten!
Måste erkänna att den här dagen har bara cirkulerat runt soffan och, just det, internet!
Sov som en kratta inatt, oroligt och superstressad, ja så till den milda grad att jag tom blev tvungen att gå ut på balkongen och röka en cigg vid fyratiden, jag som nästan aldrig röker numera. Sedan somnade jag visst in vid fem, kan jag tänka mig. Synd att säga, men ciggaretten lugnade mig tydligen, vilken tur att jag alltid har sådant otyg hemma ändå.
.
Vaknade i lagom tid till att sätta mig och boka ytterligare konsertbiljetter, den här gången till "I LOVE MUSICALS" på Ericsson Globe Arena

Det gäller att var PÅ, om man vill ha bra platser och jag lyckades riktigt bra den här gången. Rad 1, MVG! *ett stort leende*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar