onsdag 14 mars 2012

EN VACKER SYN


Eller inte!
Jodå, tillslut så hittade jag något som var vackert och kunde sudda bort min spegenbild som jag hade på närhinnan.
Min dag började nämligen hos min tandläkare, för nu är det dags igen att fortsätta mitt stora projekt, bygga broar! Visst låter det vackert? Bygga broar! Men ack nej det är ingen vacker syn, när provisoriet är bortplockat och 13, 15 och 17 är nerprepade och det ser ut som om jag har fått en halvsidesförlamning på höger sida. Upptäckte också att jag sluddrade när jag talade, så det tog bra idag!
Det blev lite mycke facksnack där kanske, men två tänder uppe på höger sida ska ersättas och då måste man bygga en bro. På vanliga människor som är friska kan man i sådana här fall sätta in implantat, men i mitt fall är det alltså inte rådigt pga den här otroligt trista sklerodermin.
Men i allafall, på hemvägen hittade jag några krokusar? som stod där alldeles övergivna i en urtrist och ovårdad trädgård och bara väntade på att någon skulle se dem och besvära sig att ta fram kameran, så att de åtminstone kunde få komma in på, ja typ en blobb, eller så!
Nu väntar jag bara på den första tussilagon, den står säkert någonstans och lurar.
På fredag ska jag tillbaka till behandlingsstolen och fortsätta bygga broar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar