måndag 13 augusti 2012

DAGENS SAMVETE!


Där satt jag så käckt och sa att jag skulle göra åtminstone några bra saker den här dagen.
Pytt!
Inget blev som jag hoppades på.
Ett av dagens mål var att försöka med hjälp att tecknisk support programuppdatera min alldeles för gamla mobil Sony Ericsson Xperia X10
Efter ett jäkla tjafsande med Sony support, så lade jag ner det hela, för de kunde inte hjälpa mig. Helt otroligt, mobilen är endast två och ett halvt år och redan blasé.

Där och då borde jag ha släckt ner allt och begett mig ut i det fina vädret, men luften gick liksom ur mig.
Käkade lite lunch och sedan tog tröttheten överhand och jag hamnade i soffan och lyssnade på dagens sommarpratare, Anders Olsson, simmare, funktionshindrad, flerfaldig guldmedaljör i paralympic och som dessutom reser till London om två veckor och ska delta i paralympic igen och försvara sina guld från 2008 i Peking.
Ja sedan skämdes jag nått så in i helskotta att jag inte orkade göra något alls.
Utan fortsatte att sitta på hela ryggen framför ännu en gammal svensk film "Flickan och hyacinter" från 1950.

Kanske känner jag fortfarande av gårdagens djupdykning, har tänkt mycket på den händelsen idag och även gammal sorg blev väldigt närvarande igen.
Somnade igen!

Säg aldrig att tiden läker alla sår - ärren består!
Säg inte att du förstår - för det gör du inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar