söndag 12 augusti 2012

KRISTINA FRÅN DUVEMÅLA - UT MOT ETT HAV



Idag är gunsan ledsen!
En av mina absolut första internetvänner gick bort i torsdags.
Kära Eva, som jag blev bekant med på Myspace i början av 2008.
Det första forumet som visade mig vägen till Peter Jöback-fans och där fanns hon, samt många många fler naturligtvis som blivit riktigt kära vänner genom åren. Inte bara visuellt och via nätet, utan även "påriktigt" som vi säger uppe i norrland.
Eva tog emot mig i sitt hem den 6/6 -08 när jag tog mod till mig att resa ensam ner till Stockholm för att bara vara och "Smaka på Stockholm" en helg. Hennes glada och hjärtliga sinne fastnade jag för direkt.
Eva älskade musik i alla dess former och Peter, så klart!
Den där gången på Kungsträdgården skulle Hoffmaestro & Chraa uppträda och de var en av hennes stora idoler.
Jag glömmer aldrig vad jag njöt av att se hennes fridans när dom körde igång.
Laakso var också ett av hennes fovoritband. Laakso och Peter Jöback gjorde "Italy vs Helsinki" som släpptes 25 april 2007 som en singel.
För ungefär tre år sedan flyttade Eva ner till Göteborg och strax därefter blev hon sjuk i MS. Dessvärre tillstötte även en cancersjukdom och i torsdagsförmiddag förlorade hon kampen mot den.

Jag glömmer heller aldrig när hon meddelade mig om hur illa det egentligen var.
Jag satt på utrikesterminalen på Arlanda och skulle just resa till Oslo för att gå på Peter-konsert tillsamman med några av mina underbara norska Peter-fans.
Det var den 27 augusti 2011 och Peter skulle spela i Björkelangen tillsamman med Cookies n Beans.
Eva ville att jag skulle be Peter sjunga för henne, men tyvärr, så hade jag ingen möjlighet att framföra den hälsningen. Det ångrar jag idag, att jag inte gjorde allt jag kunde för att framför den önskan, men jag tänkte på henne hårt, hårt under hela konserten i hopp om att hon skulle känna åtminstone lite av Peternärvaro.

Usch va tomt det kommer att bli efter henne!
Hon finns ju både på min facebook, i min mobil, på myspace, på hennes blogg http://msgnun.wordpress.com/ och framför allt i mitt hjärta.

Den här videon med Peter Jöback "Ut mot ett hav" från Kristina från Duvemåla tillägnar jag henne. Sov så gott Eva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar