tisdag 14 augusti 2012

EN SPARK I BAKEN!


Vilken tur att Mia ringde i morse, jag tänkte skriva, tidigt, men det var väl att ta i, klockan var strax efter halv nio, just som jag var i färd med att fixa mitt morgontea i nattsärken med håret som ett kraschat skatbo och ouppsjungen.
"Jag kommer och hämtar dig halv tio, jag vill att du följer med mig på ett besök" Ingen pardon!
Sagt och gjort, nu gick det genast snabbt med morgonbestyren och vi möttes på parkeringen på utsatt tid.
Med säker hand styrde hon oss ända upp till Täby där hon hade en avtalad läkartid.
Snabbt var det överstökat och sedan vände vi åter neröver efter att tvärfundera vid en rondell, Vaxholm eller Zetas vid Kungens Kurva.
Det sistnämda vann och vilken tur för oss, för va trevligt det blev!
För direkt vi kom fram, så mötte jag en av mina nya Peterfan-vänner och hennes dotter som delar samma böjelser som oss.
Mia och jag strosade omkring inne i Zetas vackra handelsträdgård en stund.
http://zetas.se/

Sedan gick vi alla och käkade på SushiKungen bar & café, som låg bara ett stenkast, nja, om man kan kasta riktigt, riktigt långt förståss, därifrån.
Närmare bestämt knappt tio minuters promenad från Zetas!
http://www.sushikungen.com/

En riktigt trevlig och fräch, relativt nyöppnad sushirestaurang med alldeles utsökt mat och vackert serverad dessutom. Det blev de stjärna i kanten och gjorde att man kände sig extra uppskattad och välkommen som gäst.

Så mina kära vänner, har ni vägarna förbi, uppsök med fördel denna utsökta sushirestautang inte så långt från IKEA och Zetas vid Kungens Kurva!
Tack för att du tvingade med mig idag Mia, jag behövde en spark i baken, vilken bra dag det blev!
Skönt med vänner! Ƹ̵̡Ӝ̵Ʒ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar