lördag 25 augusti 2012

SKÄRGÅRDSDAG I NYNÄSHAMN


I dag arrangerades skärgårdsdagen i Nynäshamn för 19:e året i rad. Det var bland annat uppvisning av sjöräddningen, underhållning i olika former, skärgårdsting, marknad, race med leksaksbåtar. Kappsegling, en av ostkustens största seglingstävlingar
Hyundai Cup arrangeras i Nynäshamn samma dag och mycket mer.

Folkligt så det förslår och ännu en dag med strålande sol, vilken tur!
Jag tog mig en tripp ner till "expert" först för att få lite hjälp med några inställningar till min mobil och sedan när jag ändå var på gång, så vandrade jag vidaren ner till hamnen där allt begav sig.
Gick omkring lite bland alla nasare, slickade i mig en glass och lite senare en korv med bröd och en läsk innan jag begav mig hem igen.
Ett snabbt "avträde" och sedan iväg igen ner till hamnen i sällskap med Syster och Svåger för att avnjuta årets sista planka på restaurang "Freja" som stängde för säsongen i kväll. Härligt att sitta där ute på däck i solen och äta och dricka gott som en fin avslutning på sommaren.
Lite vemodigt att sommaren är slut. Vilken då sommar, den har ju knappt visat sig!
Nu går vi en vacker och händelserik höst till mötes för både kropp och själ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar