onsdag 1 augusti 2012

1:a AUGUSTI


Ja då har vi kommit till augusti månad och hittills har sommarenvärmen lyst med sin frånvaro. Faktiskt så har jag bara legat nere på Nickstabadet tre gånger den här sommaren! Vad är det som händer med klimatet?
Inte en endaste pust eller närheten av värmeslag, än mindre ett dopp i viken! Nå än så är väl inte loppet kört, i morgon kanske!
Om en månad idag, så är jag just nu bänkad på Her Majesty’s Theatre i London och väntar på att den magiska föreställningen av The Phantom of the Opera ska börja.
Peter Jöbacks sista föreställning i huvudrollen som The Phantom och det ska verkligen bli spännande att se och höra den en sista gång!
Gårdagens gympapass, alltså de där 24 st knäna och ryggböj på min väg hem från hamnen, visade sig ha en dålig inverkan på min redan onda rygg, så idag har gunsan endast varit hemmavid och myst.
Tänk att jag har den möjligheten nu att bara tillåta mig vila när helst andan faller på och kroppen säger till!
Eller som en stund på balkongen men nästa deckare av Mari Jungstedt "Det fjärde offret" innan solen gick ner bakom hustaken!

Lycka är som en fjäril, som då den jagas alltid är utom räckhåll,
men som, om du lugnt sätter dig, kan slå sig ner på dig. (Nathaniel Hawthorne)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar