fredag 10 augusti 2012

MIN GAMLA VATTENKOKARE!


Ska hon göra ett inlägg om sin gamla vattenkokare nu? Å herre min gud!

Japp det ska jag!

Det begav sig sommaren 2008, när Erik fick sin alldeles egna lägenhet, en nyproducerad jättefin etta på Strombergsväg i Umeå.
Då var det att börja från börja och budgeten var skral, så vi köpte billiga enkla saker till hans boende. Jysk och Rusta fick många besök av oss och Chevan lastades knökfull med diverse möbler och husgeråd.

Ett och ett halv år senare tömde och städade jag ur den lägenheten och vi delade på hans tillhörigheter. Sofia fick ta det mesta eftersom hon behövde ett eget boende där på vårkanten.

Jag tog hans underbara breda säng samt den här vattenkokaren!
Som idag till eftermiddagskaffet slutade fungera.
Fyra år senare!
Tänk att en gammal trasig vattenkokare kan väcka sådana minnen till liv!
Nu måste jag ta ännu ett nytt stort steg i mitt liv, köpa en ny vattenkokare! *ironi*
Sängen håller nog åt mig tills jag möter honom igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar