tisdag 7 augusti 2012

MITT NYA LIV


Andra sommaren i mitt nya liv, i mitt nästa kapitel!
Och nu har jag nog vant mig och ackliamatiserat mig.
Men jag kan ändå fortfarande inte fatta vad som hänt, för allt har gått så fort från dagen "D", tills nu!
Från uppbrott, familj, jobb och hus.
Till att bara kunna vara!
Jag känner en sådan tacksamhet över modet och kraften som gavs mig i precis rätt stund.
Att jag vågade ta steget!
Men det var inte utan hjälp, inte utan stöttning!

Kanske jag har förtjänat det här, men det är svårt att erkänna och ta till sig det.

Den här dagen har i allafall varit extra snällt med mig, trots en urusel nattsömn.
Jag hade ju tvättstugan igår och då blir det mycke spring fram och åter, alldeles extra ensamt i sängen dessutom. Alla kvalster som delat den med mig den sista veckan fick ju stryka på foten.
Men den här dagen började alldeles strålande framför svt Gomorron Sverige där Peter Jöback satt i OS-studion i London som morgongäst!
Va fin han var och vilken fantastiskt avslappnad och bra intervju det blev.
http://www.svt.se/2.116970/.

Så stolt och mallig jag blev!
Tusen tack!

I morgon kommer en annan dag och den jag ska dela med syrran Pia och Ove på en skärgårdsbåt.

Vad livet är snällt med mig nu! Är det snart dags för den stora katastrofen måntro?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar