fredag 3 augusti 2012

EN OAS MITT I VIMMLET!


Drottninggatan i centrala Stockholm en fredag och inte vilken fredag som helst, utan samma vecka som Pride festivalne pågår samt dagen innan Stockholm Music & Arts Festival går av stapeln för första gången någonsin.
Där går jag tillsamman med min vän Lena som kommit upp till Stora Staden för att förlusta sig på egen hand sista semesterdagarna.

Vi hade bestämt träff på trappan vid Sergelstorg och hon hittade mig direkt, lite förvånad blev jag faktiskt, det var ju länge sedan vi sågs och på en helt annan arena, nämligen i Berwaldhallen. Hon föreslog en restaurang vid Centralbadet, där hon förövrigt hade tillbringat några timmar innan vi träffades.
Drottninggatan var fullständigt proppfull av människor, så det var ingen lätt match att ta sig fram. Efter en stunds knökande och bökande så svängde vi in till höger och kom in till en prunkade grönskande oas.
Där var det magnefika Centralbadet och dess innergård, anläggningen är ritad 1904 i jugendstil.
Men Lena föreslog att vi skulle käka på en restaurang alldeles brevid Centralbadets restaurang, som heter Hubertus Kök och Bar. Ett mycket trevligt val med utmärkt mat och servis.

Där satt vi två och delade minnen och glädjeämnen och åt vår mat i strålande sol och känslan av att vi satt vägg i vägg med Stockholms mest folktätaste shopping och promenad gata var nästan surialistisk.
Några timmar senare skildes vi åt i folkvimmlet utanför Åhlens!
Tack Lena för att du ringde mig och tack för ett trevligt möte!
På återseende!
OBS! Lena är en väldigt lång och ståtlig kvinna och jag den direkta motsatsen, så därav står jag på tå och hon sjunker ihop på bilden. :)))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar