lördag 4 augusti 2012

NAMNSDAGSBARNET ARNE!


Ja idag har det varit fullt upp!
Började dagen med att fira namnsdagsbarnet Arne som sagt. Därefter ett långt telefonsamtal med X-et Stig uppe i Umeå, som har sin födelsedag idag.
Jag är så glad att vi kan ha en civiliserad och vänskaplig relation till varandra och att vi är goda vänner trots allt. Jag tror också att det är viktigt för Sofia att mamma och pappa kan komma överens.
De två skulle föresten gå ut och äta på restaurang Eurasia i Ume i kväll, den är deras favoritrestaurang eftersom den är lättillgänglig för hjulbenta, alltså rullstolsburna!

Apropå restaurang, så käkade jag lunch på restaurang Lydia här i Nynäshamn idag.
Å herre min tid va hon äter ute ofta den här gunsan, kanske somliga tycker!
Jo det är sant, två dagar i rad!

På eftermiddagen stod jag vid ett vägskäl, en fyrvägskorsning!
Solen sken och det var fortfarande skugga på min balkong!
Pendelstationen ligger endast fem minuter bort och Stockholm sjuder av folk och festligheter i rengbågens alla färger.
Prideparaden, Music & Arts festival på Skeppsholmen och Sommarkrysset på Grönalund!
Och Stockholm är verkligen en vacker sommarstad, så varför inte utmana mig själv ännu en dag.
Men mitt fjärde val vann, en långpromenad ner till hamnen, en kaffe i handen på havstrappan och strålande sol.


Dessutom har regeringen beslutat att i Sverige och internationellt uppmärksamma att Raoul Wallenberg skulle ha blivit 100 år idag genom att hedra hans minne med olika evenemang och aktiviteter.

Så 4 augusti är verkligen en dag värd att fira!
Hipp hipp hurra för alla jubilarer idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar