tisdag 31 juli 2012

ALKÄRRSPLAN - RUMBAGRÄND


På min vanliga promenix ner till hamnen idag fick jag en idé!
Efter att ha gått denna sträcka oräkneliga gånger och sett samma jäkla cigarettaskar liggandes utefter vägen och fler har dessutom tillkommit, så tänkte jag se om jag kunde plocka med mig eländet på hemvägen.
Naturligtvis köpte jag en mjukglass och inmundigade den nere på havstrappan i vanlig ordning, innan jag tog en lite lov runt hamnen.
Innan jag gick hemåt, gick jag in på COOP och knyckte två st plastpåsar, sådana där som man plockar t.ex frukt i!
Så började jag min vandring hemåt, en sträcka på ca 17-20 minuter. Märk, jag räknar alltid sträckor i tid, inte längd i meter eller kilometer. En påse "på" ena handen och en påse i den andra handen.
Som sällskap hade jag som vanligt, Livet, Kärleken och Döden - La Vie, L'Amour, La Mort i öronen.
När jag var uppe vid "Ove´s bänk", alltså just vid Rumbagränd, så plockade jag upp de tre sista tomma cigarettaskarna på min färd.
22 st askar, samt 2 st snusdosor blev resultatet!
Ja jag vet, jag är lite knäpp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar