fredag 6 juli 2012

HEM LJUVA HEM!


Jo lite så känns det i dessa dagar, att jag sitter här och bara är!
Jag behöver nog lite miljöombyte snart verkar det som och som av en händelse, så reser jag ju snart till min gamla hemstad Umeå för att besöka min jänta som sitter där och vänta på sin gamla mor.
Nu är det bara det att jag önskade att jag kunde ta mitt lilla hem på ryggen, så att jag har mina tillhörigheter med mig.
Fast då blir det ju inget miljöombyte kom jag ju att tänka på.
Det ska i allafall blir skönt att återuppleva ljuset där upp några dagar och kanske hinna ta en fika med lite vänner från förr.
Och om sanningen ska fram och det ska den ju, här inne talar jag väl alltid sanning, eller hur var det nu? Så är jag väldigt sugen på att ta mig en tripp ut till Böleäng, min gamla gata och kanske knacka på, på 93:an. För som jag har undrat under de här två åren vad som hänt där sedan sist, nyfiken som jag är.
Nä förresten jag vågar nog inte, är lite rädd för gamla minnen fortfarande, det tar nog ett tag till att bearbeta allt som jag har gjort och förändrat i mitt liv. Tänk om!
Jag är nog "inte redo än"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar