måndag 9 juli 2012

THE MOTORCYCLE TO STRING


Direkt översatt från svenska tänkte jag att det skulle stå
"På motorcykel till Trosa" som rubrik,
men jag tycker att det ser lite suspekt ut, det där med string alltså! Men har google bestämt att det ska stå så där, ja då får jag väl köpa det då!

I morse, efter att Mia och jag ätit frukost, bäddat och hon begav sig hemöver, så brummade det till utanför mig och min svåger Per från Upplandsväsby kom rullande på sin motorcykel.
Vi hade talat om att ta en tur någon gång här i sommar, men som det hittills sett ut på väderleksfronten samt andra aktiviteter så verkade det inte passa någon gång.
"Jag åker minsann inte något så länge det inte är någon värme" hade jag ju sagt för länge sedan, som den skitfrusna kärring jag är.
Men så äntligen dök den här dagen upp som bådade om sol och värme och det gäller ju att vara PÅ om man ska pricka in dagen SOL verkar det som!
Och för säkerhets skull hade han med sig allsköns skinkläder från topp till tå, så jag såg verkligen ut som den värsta spättan med skarf och allt.
Ja då satt jag där bak på bönpallen igen lite drygt två år sedan sist och lät mig bara följa med på en skön, lugn och i synnerhet vacker färd längst efter små slingriga och bitvis ödsliga vägar ner till, ja, just det! Trosa!

Häftigt! Man känner dofterna från naturen, blommor, hästar och även koblajor från bågen!
Två timmar inklusive väntan på färjan vid Mörkö, tog färden!
Så en ordentlig bensträckare var ett måste när vi kom fram, innan vi gick och käkade en god lunch ute i det fria.
Å så hem igen!
Svettig och väderbiten levererade svåger mig hit, efter ytterligarre några timmar på bönpallen.
Tack Per för en trevlig dag och tack syrran för lån av make och utstyrsel!

1 kommentar:

  1. Härlig dag med härlig tjej.I love U - puss å kram från han som satt framför

    SvaraRadera