lördag 7 juli 2012

STRANDVÄGEN


Efter nästan två dygn med migrän, så tog jag mig äntligen ut på en välgörande och välbehövlig långpromenad runt Strandvägen idag.
Packade med mig en lagom matsäck och den livsviktiga kaffetermosen samt en flaska tranbärsdryck, ja den har liksom också blivit livsviktig för mig.
Sedan jag i det närmaste blivit beroende av tranbärsdryck, så har jag inte pinkat taggtråd, på jag vet inte när, ta i trä!!!
Men jag tror faktiskt att det funkar!
En fantastiskt skön dag där ute, från det ena till det andra! Här svänger det ska jag säga, ena minuten är jag på Strandvägen, alltså inte den fashionabla Strandvägen i Stockholm, utan den natursköna vägen i Nynäshamn, som dessutom är sveriges längsta idrottsplats.
http://www.nynashamn.se/4.6f017df6112ae0dea21800040747.html
Och andra minuten snackar vi blåskatarr, eller inte blåskatarr egentligen utan botet mot eländet!
Några underbara timmar har jag i allafall tillbringat där ute och vädret var absolut till belåtenhet, lagom varmt, näst intill vindstilla, ja för att vara där ute, ska jag väl kanske tillägga. Ett välbesökt område för soldyrkare och badsugna och när vinden tillåter, vindsurfing!


På vägen dit mötte jag ännu en sådan här läckerbit med huset på ryggen, den här modell större. Jag känner en viss tillhörighet till de här med packningen på ryggen nu för tiden, förstår inte det ja! Oss backpackers emellan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar