söndag 1 juli 2012

SOMMAR, VAR ÄR DU???


1/7, precis ett halvår sedan jag fyllde jämt, alltså jag fyller ju inte jämt alltid, men det är klart att jag alltid fyller, år alltså! Sluta att krångla nu gunsan!
Vad jag menade är att jag fyllde jämna år den 1/1 och nu är det ett halvår sedan dess och sedan jag var på Gran Canaria med släkten.
Idag är det precis två månader, eller åtta veckor, eller 63 dagar tills jag och min kompis Mia sitter på Her Majesty’s Theatre i London och avnjuter Peter Jöbacks sista föreställning av The Phantom of the Opera.
Och idag hade jag tänkt sola nere på Nickstabadet här i Nynäs för första gången den här sommaren.
Glad i hågen, fixade jag ihop en matsäck, packade min dramaten med diverse strandkit, typ liggunderlag, solkräm, deckaren, kaffetermos och maten så klart.
Ringde till syster och kollade och hon samt maken satt redan där nere.
Jag anslöt inom en kvart, men till min besvikelse, så blev det mer och mer moln som täckte solen och det blev kallt, "precis som vanligt".
En halvtimma senare satt vi i bilen och beslöt oss för att åka till en Sushi & Thaibar. Jag beställde Koong Met Moang!
Jag kollade runt inne i restaurangen en stund medan min mat höll på att förberedas, det är så himla fint där. Närmare än så kom jag inte ens känslan av värme idag hur jag än fantiserade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar