måndag 9 juli 2012

I GÅR VAR DET SÖNDAG!


Och med andra ord är det egentligen måndag nu när jag skriver det här inlägget!
Ibland kan det hända sig att man liksom kommer ur fas, som nu till exempel.
Men igår var jag upptagen hela dagen med att umgås, från förmiddag till sena natten och som den artiga och sociala människa jag är, (lite irroni får man lägga in här om man vill, om man tycker sig känna mig lite bättre än så och anser något annat!)
Så använde jag/vi nästan inte alls min/våran lilla laptopp därför.
Mia och jag tog en heldag med tjejsnack, ibland kan det vara väldigt befriande och välgörande att bara vältra sig i livets allvar, glädje och mystik.
Varför boka tid hos terapeuter, när man kan terrorisera sina vänner istället? Ett givande och tagande blir det dessutom i en sådan konstellation och så kloka vi tycker att vi är där och då. Och billigt blir det i synnerhet.
Som den snåla sjukpensionär jag är!
Så även om tjockan ligger som ett vått täcke över både fattig som rik, så skingrar den sig alltid så småning om.
Nå, vår session varade ända i på natten, med avbrott av havets läckerheter inhandlade nere på Nynäs Rökeri och som lätt slank ner tillsammans med ett glas, eller hur var det nu? det kanske blev två glas vin var!
Och vilken tur att jag har min sköna bäddsoffa att erbjuda när natten börjar övergå till morgon och rösterna tröttnat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar