onsdag 11 juli 2012

ALLTING ÄR RELATIVT!


Översvämning och eländes elände!
Den här sommaren har verkligen testat tålamodet på det svenska folket ifrån norr till söder, öster och väster. Halva sommaren har gått och skördar går till spillo, vägar och hus har ödelagts.
Och hur ända in i det glödheta ska jag packa när jag nu ska bege mig upp till Umeå?
Nu står jag i full packningsbestyr! Bikini, regnkläder, flees, t-shit, tjocktröja, sandaler, gummistövlar. Nä fy fasiken, jag får inte någon rätsida på packningen.
Fast egentligen har det ingen betydelse när och vart jag ska resa, det är samma elände varje gång! Det blir alltid fel, för mycke, utifallatt och när jag sedan kommer hem, så inser jag att halva resväskans innehåll inte använts.
Där har vi relativteorin, min beslutsångest inför en sketen packning, kontra störtregna och bortspolade ägor!
Jag vet, jag borde ha ett kok stryk, men detta är mitt bidrag till eländesrapporten som vädret medför.
Visst är jag patetisk! Chämmes tamefan!

Jag efterlyser en packningskurs, det måste väl för fasiken finnas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar