fredag 13 juli 2012

FAIRY PRINCESS


Hemligheten med att skriva sagor är härmed avslöjad!
Nu kommer det hädanefter att enbart handla om sagor, gamla kära dessutom.
Nä skämt åtsido!
I gårkväll bäddade jag upp extrasängen som Sofia hade att erbjuda mig, inne på hennes rum dessutom.
Dödstrött lade jag mig på densamma, Sofia somnade förresten direkt och började snarka.
Genast upptäckte jag att detta kommer inte att funka, resåren i sängbotten skavde och gjorde ont på hela kroppen, trängde in i revbenen och höftbenen. Madrassen är av absolut sämsta sort, när jag klämmer ihop den mellan tummen och pekfikfingret, *läs vänster pekfinger*, så blir den endast ½ cm tjock.
Där och då spred sig paniken och uppfinnings och överlevnadsinstinkten gav sig till känna!
Jag ville ju inte störa eller väcka varesig Sofia, eller assistenten som låg i angränsande rum.
Något skapligt plant, tjockt och hårt som jag kan lägga under madrassen!
Vilken tur att jäntan fortfarande har kvar sina gamla sagoböcker som vi köpte till henne och Erik när de var små. Så i mörkret började jag plocka ner från hennes bokhylla den ena sagan efter den andra. Nu kom de väl till pass igen.
Det funkade skapligt, men jag får nog försöka finna ut något bättre inför resten av veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar