söndag 15 juli 2012

EN UNDERBAR DAG PÅ CYKEL


Vilken tur att det finns en assistentcykel att tillgå här hemma hos Sofia!
Idag passade jag på att utnyttja den till fullo.
Eftersom Sofia tycker att jag kan bli lite för mycket ibland, eller rättare sagt, "det är såååå skämmigt att vara med morsan", så flexade jag ut och lät henne umgås med sig assistent och kompis, själv.
Det passade mig alldeles utmärkt!

Jag bestämde mig för att cykla ut till vår gravplats, där ute i den vackra Röbäcksskogens kyrkogård, där i stillheten bland furorna.
Stannade till hos x:et och käkade min medhavda lunch och surrade en stund och sedan trampade jag vidare.

Efter ytterligare ett stycke, tvärnitade jag på cykelbanan när jag mötte en gammal föredetta granne som var ute på promenad. Det stoppet tog tre kvart, för hon hade massor att berätta om vad som hänt där ute de sista två åren.
Väl framme vid graven tre timmar senare, så var det bara för mig att börja rensa!
Gravvården är tyvärr under all kritik där ute, fast vi har betalat för det.
Men som tur är, har jag ju alltid lite blommor med mig, när jag ska dit.
Så efter lite fixande, så blev det lite trevligare där hos Erik, fast han är ju inte där!
Fem timmar senare var jag hemma igen efter en väl uträttad dag, nöjd och belåten men ont i baken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar