onsdag 18 juli 2012

HOME SWEET HOME


Så var då häxorna åter tillsammans igen, gunsan och hennes fina tavla som pappa, Sven-Olof Persson, tillika SoP målade 1975.
Njuter av att vara hemma igen och det är faktiskt jättemysigt att tända lite lampor och varför inte några värmeljus.
Det är en viss tjusning med mörka sommarkvällar också!
Jag gillar nog olikheter och förändringar i synnerhet.
Men att sitta under en go filt med ett glas rött, efter att ha färdats i 4½ timma från Umeå till Nynäshamn är något som jag gärna upprepar.

En slående likhet på min resa mellan norr och söder, är i allafall! Hon,ba,ja,ba,han,ba,ja,ba, bland ungdomarna på "buss och flyg och tunnelbana"! Och när jag tröttnat på deras otroligt utförliga konversationer, så pluggar jag in öronsnäckorna och drömmer mig bort med ¨La Vie, L'amour , La Mort¨!
ྀღ •♫♪٠•● Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ●••♫♪٠ྀღ •♫♪٠•●

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar