torsdag 19 juli 2012

EN DAG I HAMNEN


Seg som en råtta vaknade jag, sent dessutom!
Det blev ju sent igårkväll eftersom jag hade rest flera timmar under dagen och hade svårt att varva ner.
Men tillslut tog jag mig i kragen och traskade iväg.
Tog den långa vägen ner till hamnen och där var det folkligt må jag säga.
Och för att inte tala om alla fantastiska båtar som lagt till utmed pirerna och bryggorna.
Ingen som helt tvekan om vad som ska hända här den närmaste tiden!
I morgon startar firandet av 100-årsjubilèet av olympiska seglingarna 1912.
Firandet varar i 17 dagar, alltså t.om den 5 augusti.
En grillad med bröd och extra mycket räksallad fick bli min lunch, där jag vandrade omkring och kollade på alla skönheterna.
Så i morgon den 20 juli klockan 18.00 invigs Jubileumsregattan samt Nordens största pir - Jubileumspiren. Alla är välkomna till invigningen som är i Gästhamnen vid nya havstrappan.
Får väl se om vädergudarna är med mig, då kanske jag sluter upp till den här festligheten!

Idag blev det i allafall en Landsort Lager på Nynäs Rökeri, gott och mysigt, all by myselt, I, and me.
Och definitivt inte ensam!
Lite kuriosa! Där jag satt och drack min goda öl, var det en mor och hennes son som käkade vid samma bord. "Vad dricker du för öl?" frågande den lilla killen.
Då visade jag honom flaskan och han sa stolt, "det är min pappa som har gjort den!" Hälsa pappa och tacka så mycket för en jättegod öl, sa jag då! Mamman log också stolt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar