tisdag 17 juli 2012

ALDRIG MER GAMLA SUSHI


Nu har jag fattat!
Igår köpte jag sushi på ICA till lunch.
På locket stod det,"Bör ätas snarast", så jag cyklade hem snabbt som attan.
Hade ju ont i baken också, som jag berättade tidigare.
Direkt käkade jag upp sushin och allt var frid och fröjd.
Tills det var dags att försöka sova!
Sängen var iordningsställd efter konstens alla regler, med kartonger och allt!
Då började det, magen kändes som en spärrballong och halsbrännan gjorde det omöjligt att somna. Efter några timmar gav jag upp och smög mig ut till toan utan att väcka assistenten.
Lyckades kräkas lite och försöket än en gång somna.
Resten av natten var en plåga!
Nå, på morgonen gjorde jag ett ny försök att kräkar.
Lyckligt vis piggade jag på mig efter det och dagen fortsatte sedan på betydligt trevligare sätt.
Aldrig mer sista-sekunden-sushi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar