söndag 29 juli 2012

DET VAR INTE BÄTTRE FÖRR!


Då ung, oerfaren och naiv inför framtiden och bara i blyerts!
Nu har jag har inlett ett passionerat nytt förhållande, med mig själv!
Egocentriskt, egoistiskt men framför allt enkelt!
Egentligen saknas bara erotiken i mitt förhållande, men det kan jag leva utan nu när jag har hittat ensamhetens styrka.
Att våga vilja vara sann mot mig själv och att våga vilja visa mitt sanna ärliga jag utan en tanke på att skapa mig själv efter andras förväntningar och fördomar.
Att vara andra tillags ger mig ingen sann inre lycka,
det skapar bara förvirring om att hålla reda på i möten vem jag sagt att jag är till just den personen.
Självkänsla och självinsikt ger mig en inre trygghet att våga vilja vara jag - i alla möten.
Nu gammal, vis och erfaren!
Och krackelerad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar