lördag 30 juni 2012

FEM TIMMAR SENARE


Och jag sitter fortfarande högt uppe, kanske som här på hustaken vid Danvikshem och tittat ut över Stockholms inlopp och förundras över vilken vacker stad Stockholm är och i synnerhet när vädret är vackert!
För och ty, vädret överraskade mig trots allt!
Men egentligen så kom jag mig aldrig ut idag fast vädret överraskade mig som sagt var.
Jag tog sats flera gånger, klädde mig, satte på mig mitt ansikte, utifallatt jag skulle stöta på någon människa, rustade i ordning min lilla lägenhet, packade det mest nödvändigaste i min väska, typ kamera, iPod, pengar och ett cerat. Tog min portnyckel och skulle precis gå ut ur min dörr. Då ångrade jag mig, orkade helt enkelt inte, fast jag såg att vädret höll på att klarna upp, och hopp om sol började infinna sig.
Istället hamnade jag ute på balkongen, där jag somnade med boken i famnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar