söndag 17 juni 2012

UTOMLANDSKÄNSLA!



Nu har jag kommit på var man kan åka, om man vill åka utomlands, men ändå inte!
Jo hit!
Vi satt och käkade en enkel lunch på Stora Torget i dag, solen värmde och från en högtalare tonade lite lagom högt, spansk musik ut. Idel något mörkhyade ingick i personalstyrkan, som gjorde att jag inte ens behövde blunda för att låtsas att jag var utomlands.
Men min dag började med en skön promenad ner till Botaniska trädgården.
Tyvär så är det något för tidigt för att få uppleva rosornas krig där inne, men min fantasi kunde ändå visa mig hur vackert det kommer att vara.


Färden gick vidare ut mot det öppna havet där jag plockade lite stenar medan, jag vandrade vidare upp mot norra delan av Ringmuren.


Jag har sagt det förr, men säger det igen! Gud vad det är vackert här!
Jag får väl hoppas att det kommer en dag i morgon också, för då blir det bilfärd upp mot Fårö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar