söndag 24 juni 2012

JOHANNES DÖPARENS DAG



Och Erik Samanthe´s födelsedag och om allt hade fått bli som det var tänkt, eller som jag en gång hoppades!
Att Erik skulle fylla år igen och igen och igen, den här dagen
Få vara frisk, skaffa sig en bra utbildning, ett jobb och bilda familj.
I allafall inte att jag skulle överleva honom, det är helt fel, en mor ska inte överleva sitt barn!
"Häromdan", när jag satt på filten, ja när midsommarstången skulle resas där borta vid hembygdsgården, så kunde jag inte slita mina ögon från en liten familj som bestod av, vad jag åtminstone fantiserade om, ett äldre grånat föräldrarpar med sin adopterade son och deras barnbarn, en liten kille med späda bruna ben som stack ner från de uppvikta jeansbyxorna samt vita fina gympaskor, ja de hette så "när jag var ung". Farmor böjde sig ner och knöt om en av skoremmarna åt lillkillen och farfar rufsade om det svarta håret på hans huvudknopp lite lekfullt, medan lillkillen kramade om sin pappas ben för att hålla balansen. Så hade min historia kunnat sett ut om inte om fanns.


Ibland kan jag snudda vid bitterhet, men bara snudda som sagt och snabbt sudda bort den tanken och ändå tänka på allt bra som ändå hänt och som kanske fortfarnade kommer att hända i mitt liv.
Som en vis och klok man sa till mig en gång, "han kommer finnas bredvid dig - som dom gör alla som gått vidare".
Grattis älskade Erik på födelsedagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar