tisdag 26 juni 2012

BOMBER OCH GRANATER



Nu låter det så där igen, så jag på snabba fötter rusar till min dörr och kikar ut genom det där lilla hålet och ser grannen som just kilar förbi, han kommer från förådet alldeles brevid min dörr, iklädd endast kalsonger och en t-tröja, bärandes på en kasse och en stor planka.
Det har bankats och slamrat innefrån hans lägenhet en längre stund och rätt som det är, så hör jag hur han är i förådsdörren emellanåt, för den gnekar alldeles förskräckligt när den öppnas.
Det skulle verkligen vara intressant att veta vad som försiggår där innanför och bara i kalsonger dessutom. Eller kanske inte ändå! Isch!!!
Han är lite "annars", som man säger uppe i norr, min granne!
När jag möter honom i trappan ibland, så vågar han inte möta min blick, än mindre hälsa. Vet inte om det är någon idé att försöka bryta isen, eller vad det är som ska brytas, ett skyggt skal bär han i allafall runt sig.
Hörde av en annan granne att han tydligen hade tänt ett ljus under sin säng en gång, så lite kan jag undra hur trygg jag är här??? Hmmmmmm
Han kanske håller på att bygga en raket för att åka till sin egen måne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar