torsdag 28 juni 2012

FÖRSTA DAGEN PÅ RESTEN AV MITT LIV


Torsdag, alldeles i slutet av juni månad och året är 2012!
Jag har redan lagt till mig vissa rutiner i mitt nya liv,
små men ändå några som gör att jag åtminstone har koll på vad det är för dag i veckan.
Jag går med mina återvinningssopor till container strax här brevid.
Dagen fortsatte med en promenad ner till "stan", där jag, min vana trogen köpte en mjukglass och avnjöt den på havstrappan.
Vädret har ju varit riktigt angenämt idag, så jag hade mycket sällskap nere vid hamnen.
På min väg hemåt, gick jag upp till kyrkan igen, passerade ljuskronan, tände ett ljus för Erik och hejdade mig en stund i eftertanke.
Sedan vandrade jag i stilla lunk hem igen.
I morgon kanske det blir en tur med pendeln in till den stora staden om vädret är skapligt, kanske jag får sällskap av systerYster.
Kanske! I morgon är det första dagen på resten av mitt liv igen!
Klockan är strax efter halv elva och det är faktiskt fortfarande skapligt ljust ute även här i Nynäshamn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar