tisdag 26 juni 2012

MIDNATTSOLEN HÄGRAR



Nu har jag äntligen kommit till skott och bokat ett flyg upp till Umeå!
Kvällarna och nätterna här nere är så mörka och dystra och i synnerhet nu när det är något så in i hellskotta dåligt väder.
Midnattsolen är tack och lov fortfarande uppe i norrland när jag kommer upp om lite drygt två veckor och har jag tur, så har värmen kommit dit på allvar som den brukar i mitten av juli.
Vilken tur att jag har den här möjligheten att kunna resa till jäntan när helst det pockar på och längtan blir allför outhärdlig! Besöka graven uppe i Röbäcksskogen kommer jag naturligtvis också att göra, det var ju några månader sedan sist, men där råder nog lugnet som alltid och han är inte där, han är ju här brevid mig som vanligt! Å tänk, Umeå finns alltid kvar som en härlig stad att vistas i och att shoppa i, i synnerhet om andan faller på.
Nu gäller det bara att x-et har lilla cabbe i ordning också, så att jag kan ratta runt lite i omgivningarna och då helst med nedfällt tak så klart, det är sommar i Umeå det!
Men bara en vecka, det räcker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar