fredag 15 juni 2012

VACKERT!



Min gud va vackert det är här!
Efter 3½ timmars båtresa klev jag iland här på Gotland. Strålande sol mötte mig vid terminalen där jag tog en taxi. Tjärkokets Lägenhetshotell hälsade mig välkommen efter en slingerkrokig bilfärd genom kullerstenslagda små gator innanför ringmuren.
Middag ute på lokal var tänkt, men efter noga övervägande blev det hämtpizza och medhavd rött "hemma" i stället. Ty! Kvällen var vacker och inbjudande för utevistelse, men ack så svalt och knökfullt med folk som satt ute på alla restauranger, många redan insvepta i fleesfiltar.
I kväll vankas det ju fotboll, om någon har missat det!
Sverige - England, så nu sitter jag och väntar på att pojkarna ska börja kuta runt och jaga den där stackars bollen igen. Tyvärr så har det blivit framflyttat en timma pga vädret i Kiev, störtregna!
I skrivandets stund vet endast gudarna om jag kommer att orka se hela matchen.
Jo jag kanske ska tillägga att jag naturligtvis inte är ensam=själv på den här trippen, utan systerYster med man är också med mig här på solens ö.
I morgon blir det regn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar