torsdag 7 juni 2012

JAG ÖVERLEVDE



Jo men visst!
Nog tog jag mig runt och på en tid runt ca 45 minuter. Eftersom jag valde promenad 5 km, så blev det ingen tidtagning, annat än det jag själv beräknade från min CD som rullade och den tar ju 45 minuter precis.
Vilket jippo det här är egentligen, att tusentals motionärer och entusiaster årligen samlas på olika platser i landet och tillsammans värmer upp under ledning av dunka-dunka musik, sedan tränges och kuta allt man kan. För att sedan vid det hägrande målet få en liten medalj, en mugg sportdryck, en halv banan och sist men inte minst den stolta t-shirten, i år gul.
Och avslutningsvis festa på innehållet från picknickkassen i goda vänners sällskap.
Kanske, om jag får leva och vara hyfsat frisk, så dyker jag upp nästa år igen, om inte annat för att få medaljen och tröjan.
Och tur med vädret hade vi i år igen, kan man tänka sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar