tisdag 5 juni 2012

HA FÖRTRÖSTAN



Fullmåne! Ja det var fullmåne natten till idag.
Sänggåendet blev tyvärr förskjutet X antal timmar i natt, om det är månens påverkan, om det tvistar de lärda.
När jag vaknade av det bekanta ljudet av travers under mig, var det redan förmiddag och jag hann tvärfå (Västerbottniska) en lite flashback. Vad är det för dag, är klockan strax efter sju på morgonen, har jag försovit mig?
Men det var ju hon som bor under mig nu, som skulle upp i sin permobil.
PHU!
Så var det ju det här med vädret då!
Tog en snabb promenad ner till centrum strax efter lunch för att möta upp syrran. Med inhandlat käk från SubWay, gick vi ner till hamnen och käkade på Havstrappan.
Sommaren kommer med myrsteg och det är troligast rörelsehindrade myror dessutom, för fy fasiken va kyligt det blåste, trots att hamnen är redan full med en massa stiliga segelbåtar som borde fånga upp den kalla vinden från havet.
Men det finns hopp!
Urban, Vilhelmina och Blenda, så ska sommaren lända!
Och här i Nynäshamn var det i allafall varmt och fint dessa dagar.
På hemvägen kom vi till en varm glänta och där stod midsommarblomster och vänta!
Tjingeling! Ƹ̵̡Ӝ̵Ʒ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar