lördag 30 juni 2012

APROPÅ FÅFÄNGAN


Nu skulle jag ha varit den där fiskmåsen igen och solen hade strålat från en klarblå himmel!
För, för en liten stund sedan gick startskottet för Gotland runt.
Startlinjen gick mellan Stadsgården och Kastellholmen. En alldeles utmärkt utsiktsplats vore väl uppe på Fåfängan.
Men nej, här sitter jag i tv-soffan och kollar på reprisen från Lotta på Liseberg och känner mig en aning trött i kroppen efter gårdagens strapats inne i Stockholm.
Och vädret överraskar mig inget idag heller!
"Precis som vanligt", Grått, duggregna och jäkligt trist!
Och apropå Gotland, det är en alldeles lämplig dag att läsa deckare och av en händelse, så råkar jag precis ha börjat på en av Mari Jungstedt, "Den farliga leken", köpte den när jag åket med Gotlandsfärjan nyss! Som den kartnörd jag är, så har jag den där lilla turistkartan som bokmärke, för jag måste emellanåt kolla olika platser som omnämns i boken, så det kan ta en stund att plöja igenom den! Sån är jag! :)))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar