måndag 29 oktober 2012

FÖRSTA RIKTIGA HÖSTSTORMEN


Myyysssssiiigttttt!!!
När jag nu är proppfull av sköna intryck och händelser, så njuter jag av att bara landa i min egen takt.
Att lyssna på vinden och regnet här utanför och bara vara, det önskar jag att alla hade möjlighet att göra.
Men medan just nu när orkanen Sandy orsakar kaos på USA:s östkust och 50 miljoner människor kan påverkas av stormen, sitter den här egoistiska kärringen och tycker att det är mysigt med höststormar.
Samma fenomen som när jag ser katastrofer och hungersnöd ute i välden genom tv och andra media, omöjligt att ta in och relatera till min egen lilla comfort zone, men ändå blir jag tagen och skäms över att jag inte gör något för att hjälpa och underlätta, eller inte kan dessvärre.
Jag är inte rädd för att hoppas. Varje gång jag känner doften av den bortdöende hösten, vet jag att gullvivans tid ska komma igen.

Även om jag visste att världen skulle gå under i morgon,
skulle jag plantera mitt äppelträd idag./ Martin Luther

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar