lördag 13 oktober 2012

VÄRLDENS BARN!


På söndag är det sista insamlingsdagen till förmån för Världens Barn.
Jag satt ju, kanske inte helt otippat och såg direktsändningen från Världens barn galan i gårkväll som sändes på svt1.
Som av en händelse var ju Peter en av artisterna som uppträdde under kvällen.
Han sjön två låtar, "Luck be a Lady" ur musikalen Guys and Dolls och avslutade programmet med sin tolkning av "The Music Of The Night" ur The Phantom Of The Opera. Ståpäls!!!
När han lämnade scenen stod räknevärket på 70139102:-
En storslagen summa!
Och som sagt i dag fortsatte insamlingen ute i landet.
Lite komiskt, men jag budade på Tradera faktiskt för första gången i mitt liv, just till förmån för Världens Barn.
Peter var en av många kändisar som tolkade "Skriet"!
Naturligtvis var jag inte den som lyckades få det unika signerade porträttet av honom.
Nä det gick till en mycket hängiven fan från Frankrike. Det glädjer mig! Grattis! :)
Men jag har bidragit ändå med några slantar i bössorna häromkring och ringde in både i gårkväll och hos Lotta Bromè på P4 Extra i veckan som gått.

I kväll är det "Körslaget" och då sitter jag bänkad igen för Peter är med och inleder kvällen med sin "Guldet Blev Till Sand"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar