måndag 1 oktober 2012

I, MYSELF AND


Ännu en morgon, kliver upp, går och gör 1:an och drar en borste genom håret. Sedan på med mjukisbrallor, nattskjortan får sitta på, för den är varm och skön, munkjacka och morgonrock, fleecesockor och foppadojjor.
Snygg värre, med andra ord!
Sätter på vattenkokaren och förbereder resten som ska slinka ner i vanlig ordning en helt vanlig höstmorgon.
Hämtar DN, som ligger innanför dörren och går och lägger den på min vanliga plats vid fönstret.
Ojmenvisst, där är hen som vanligt, varje morgon hänger den eller hen eller hur det nu var och väntar på mig.
Från början när jag upptäckte min morgonkompis, så försökte jag göra mig av med hen, men misslyckades alltid. Nu har jag accepterat hen och säger till och med "gomorron på dig", när jag sätter mig ner för att fika och läsa tidningen.
Skönt att ha någon att dela morgonen med, om dock en tystlåten och stillsam liten figur, men vi kommer väldigt bra överens och det är ju huvudsaken.
Inga kommentarer om att "fan va du se jäklig ut"!
Föresten har jag hört att det är bra att ha spindlar i huset, för då är det ett friskt och väl ventilerat hus, dessutom har jag en teori om att dessa små rumskompisar förser sig själva med proviant, nämligen blomflugor och dylika små kryp som också ingår i ett hem.
Så min lilla spindel kan känna sig trygg i sitt lilla bo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar