torsdag 4 oktober 2012

KANELBULLENS DAG


Började tidigt idag med min Wake up call, Guten Morgen meine Damen und Herren, Mesdames et Messieurs, Ladies and Gentleman, nu är det dags för de att gott upp. För redan 07:00 hade jag bokat tvättstugan.
Det är alltid skönast att ta den tidigaste turen, eftersom den är fyra timmar och jag behöver inte stressa och det är oftast fräscht i tvättstugan då.
Redan kl 09:30 var jag klar med fyra maskiner, torkat och klart samt manglat. Underbart med mangel, jag kan inte tänka mej omanglade lakarn, sedan jag nu har möjlighet till den vardagslyxen.
Fika men ingen bulle!
Efter lunch var det så dags att storhandla, så dramaten och jag slog följe till min ICA butik, lite drygt två spår bort. (?)
Tack för sällskapet föresten
Fika igen, men fortfarande ingen bulle.
Jag tål ju inte de där läckerheterna och är väldigt försiktig med gluten och det funkar. Vilken tur att det finns andra läckerheter! :))

Men hujedamej va godissugen jag blev för en stund sedan, vilken tur att jag hade försett mig med lite karra däremot, på kanelbullens dag!
Det är dags nu att tacka för idag, borsta tänderna och krama kudden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar