torsdag 22 maj 2014

WALKING IN CENTRAL PARK


Och gata upp och gata ner, gata hit och gata dit på Manhattan, Time Square, Broadway, Central Park and anywhere i 40 graders värme!

Vad säger det här om mig, jag plockar fram sommarskorna och börjar snacka med dom?
"Tänk att ni har varit i New York, visst är det häftigt"!
Undra om småstenarna under sulorna kommer därifrån?
Kanske jag ska pillra lös dom och spara som ett minne!
Ja, jag vet, jag är knäpp!

Minnen är något som ingen kan ta ifrån mig, om det så må vara ett par sköna skor som varit mina dagliga kompisar under en vecka i New York.
Vi delar något speciellt och jag önska att vi kunde sitta ner och snacka om just där och då, när det var så jäkla varmt så att jag till och med blev alldeles varm om fötterna (och det är sällsynt).
Hon som jag reste med till New York är som bortblåst och uppslukad av jorden, så henne kan jag ju inte tala gamla resminnen med, knepigt!
Både glädje och sorg vill man ju dela med någon, nu blir det något/skor och bilder i datorn och i huvudet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar