måndag 5 maj 2014

GUN VÄRLDSFÖRÄLDER !


Därför har jag bestämt mig för att gå ur Hyresrättsföreningen!

Pensionärer må ju prioritera, i synnerhet om, som jag lever själv och allt hänger på hur just jag prioriterar.

Som Världsförälder är jag med och kämpar för ALLA barn i hela världen!

Jag är en viktig länk i en otroligt stark kedja av människor som har valt att göra någonting åt att så många barn i världen far illa.
Genom att ge pengar regelbundet och långsiktigt är jag med och kämpar för barnen på alla möjliga sätt.
Jag är med vid katastrofer och jag är med och hjälper barn med de mest grundläggande under deras uppväxt.
Samtidigt är jag med och påverkar världens makthavare så att barnen prioriteras när lagar stiftas och beslut fattas. På så sätt skapar vi bestående förändringar, inte bara för några barn i en by eller i ett land - utan för ALLA barn i hela världen.

Enligt barnkonventionen har alla barn samma rättigheter. Och därför kämpar vi för att varenda unge i hela världen ska få det bättre. För vi vet att det alltid finns ett sätt.

100 kronor i månaden, 3 kronor om dagen, det borde gå, om jag går ur Hyresrättsföreningen som kostar mig 80:-/ mån.
Drar ner på mina "bag in box" och whiskyn och ser till att min cigarettask räcker länger än en månad.
Alltså, jag skäms när jag tänker på vilket skräp jag lägger pengar på, när världens barn behöver min hjälp.
Men liiiitte kul måste jag ha ibland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar